Vai al contenuto principale
Oggetto:
Oggetto:

Communication and New Media

Oggetto:

Anno accademico 2015/2016

Docente
Dott. Augusto Zumbo (Docente di riferimento)
Insegnamento integrato
Corso di studi
Management dell'informazione e della comunicazione aziendale (D.M. 270/04)
Anno
2° anno 3° anno
Periodo didattico
Secondo semestre
Tipologia
Servizi didattici integrativi
Crediti/Valenza
5
SSD dell'attività didattica
SECS-P/08 - economia e gestione delle imprese
Modalità di erogazione
Tradizionale
Lingua di insegnamento
Inglese
Modalità di frequenza
Facoltativa
Tipologia d'esame
Orale
Oggetto:

Sommario insegnamento

Oggetto:

Programma

––Class objective is to analyze communication tools starting from traditional one to the new digital tools. From Facebook to Linkedin, from Twitter to blogging, from SMS to Whatsapp, from web apps to mobile apps. Are these alternative tools or just replacing the existing one? Communications and contents are changing individual behaviors, customs and habits? Is there any specific business model related to, supporting digital communication? Do we know any new emerging business opportunity?
––Participants will be asked to explore, share, live, try, and cover all traditional and new media, communicating and interacting with all other participants. The above are some of the related questions addressed in class. Everybody will be asked to participate and find suitable answers with personal and group contribution.
––Sociological, technological, psychological aspects will be shown in relation to consumers, industry and group interests across different countries through the web experience. In class business case discussion and analysis will help address internal individual and group discussion.
Methodology
––active class participation
––business case analysis,
––written mid-term and final text

Testi consigliati e bibliografia



Oggetto:

Orario lezioni

GiorniOreAula
Oggetto:
Ultimo aggiornamento: 20/04/2016 12:14
Non cliccare qui!