- Oggetto:
- Oggetto:
Economics, Growth, Welfare
- Oggetto:
Anno accademico 2016/2017
- Docente
- Dott. Davide Meinero (Docente di riferimento)
- Insegnamento integrato
- Altre attività in lingua (MAN0129)
- Altre attività in lingua III (MAN0190)
- Altre attività in lingua IV (MAN0191)
- Corso di studi
- Management dell'informazione e della comunicazione aziendale (D.M. 270/04)
- Anno
- 2° anno 3° anno
- Periodo didattico
- Secondo semestre
- Tipologia
- Servizi didattici integrativi
- Crediti/Valenza
- 3
- SSD dell'attività didattica
- SPS/09 - sociologia dei processi economici e del lavoro
- Modalità di erogazione
- Tradizionale
- Lingua di insegnamento
- Inglese
- Modalità di frequenza
- Facoltativa
- Tipologia d'esame
- Scritto
- Oggetto:
Sommario insegnamento
- Oggetto:
Programma
What are the values of a free market economy? What stands behind economic growth? What is the relationship between economics and ethics? What role does politics play on the development and the welfare of a society? What’s the right balance between the public and the private sector?
The course aims at stimulating the students’ interests on a series of ethical issues about the free market economy and their possible evolution in the years to come. Starting from the most recent contribution of the international organizations (United Nations, European Union, World Bank, etc.) and of some relevant economists, we’ll focus on topics like economic, environmental and social sustainability, the importance of research and innovation in economic development, the role of the entrepreneur, and many others.
During the course, the students will be asked to actively participate to the discussion by expressing their point of view in order to enrich the debate. The class is aimed at increasing the student’s critical thinking skills on a series of subjects that will be of paramount importance in their future career.
Testi consigliati e bibliografia
- Oggetto:
Orario lezioni
- Oggetto:
Note
Per le attività previste nei “Servizi didattici integrativi” gli studenti dovranno inoltrare la domanda alla Commissione Studenti per il riconoscimento dei crediti formativi e dovranno allegare il programma e la certificazione del superamento dell’attività, se prevista.
Per le attività in “lingua straniera” sarà cura dell’ufficio Relazioni Interuniversitarie trasmettere alla Segreteria Studenti l’attestazione della frequenza e del risultato conseguito.
Tali attività potranno essere registrate in carriera solo dopo l’iscrizione agli appelli a seguito di convalida da parte della Commissione Studenti.
- Oggetto: