Vai al contenuto principale
Oggetto:
Oggetto:

Strategic Management

Oggetto:

Anno accademico 2015/2016

Docente
Dott. James McLoughlin (Docente di riferimento)
Insegnamento integrato
Corso di studi
Management dell'informazione e della comunicazione aziendale (D.M. 270/04)
Anno
2° anno 3° anno
Periodo didattico
Secondo semestre
Tipologia
Servizi didattici integrativi
Crediti/Valenza
5
SSD dell'attività didattica
SECS-P/08 - economia e gestione delle imprese
Modalità di erogazione
Tradizionale
Lingua di insegnamento
Inglese
Modalità di frequenza
Facoltativa
Tipologia d'esame
Orale
Oggetto:

Sommario insegnamento

Oggetto:

Programma

This module aims to promote a critical understanding of the key concepts, theories and tools of business strategy in an international context, and to provide the opportunity to apply such knowledge to specific problems. It will promote an ability to take a strategic view of organisations in dynamic, complex and global environments. By the end of the course the participants should have:
––Developed a critical understanding of the nature and role of strategy and its theories and concepts
––An understanding of the complex national and international forces driving change and a critical awareness of the strategic decision making implications
––Practised using strategic concepts, theories and tools of analysis applied to business problems in an international context
––Developed strategic problem solving skills including diagnosis & problem formulation, analysis, generation of options and selection of possible solutions
––Developed strategic thinking skills (critical, pragmatic, creative)
––Developed communication skills

Testi consigliati e bibliografia



Oggetto:

Orario lezioni

GiorniOreAula
Oggetto:
Ultimo aggiornamento: 20/04/2016 12:30
Location: https://saa.campusnet.unito.it/robots.html
Non cliccare qui!